Intervjuer med Beckmanslektor och Beckmansalumni i Resumés senaste kvartalsmagasin

Beckmans

I Resumés nya kvartalsmagasin hittas intervjuer viktiga för samtidsdiskussionen om design. Beckmansalumni Kitty Schumacher berättar om synen på reklambranschen i hennes generation.

”Vi har även pratat med hans dotter Kitty som gick ur Beckmans för några år sedan och jobbar i dag som fotograf i Berlin. Hon gör ibland reklamjobb men berättar att många av hennes vänner skulle aldrig tänka sig att jobba åt en byrå.”

Och Stefania Malmsten, lektor vid Visuell kommunikation på Beckmans Designhögskola, ger bland annat sin syn på krisdesign.
 
”Men de kreativa uttrycken lever inte i ett vakuum. Vad betyder lågkonjunkturen? Finns det krisdesign? Vi frågade Stefania Malmsten som började sin designkarriär tidigt 1990-tal när det verkligen var tuffa tider.”


Läs intervjuerna här nedan:
https://beckmans.se/wp-content/uploads/2023/03/Unga-kreativa-och-reklamen.pdf
https://beckmans.se/wp-content/uploads/2023/03/Krisdesign.pdf

Nyheter

Prenumerera på vårt nyhetsbrev




Filtrera