SK0G1 – brädspel möter digital teknik på Tekniska museet

Sofia Hulting visuell kommunikation

Traditionella brädspel möter digital teknik när Beckmans program visuell kommunikation gästar Tekniska museet.

Prova spelen den 23 november

Kom och prova fyra unika spelupplevelser och träffa studenterna på lördag 23 november mellan kl 13.00-17.00 på Tekniska museet!

Inspiration från utställningen Skogen

Med fantasin som främsta tillgång har förstaårsstudenterna på programmet visuell kommunikation fått i uppgift att skapa hybridspel, dvs ett både fysiskt och digitalt spel som hämtar inspiration från utställningen Skogen på Tekniska museet. Spelet kan vara en remix/remake av ett existerande brädspel men det kan också vara något helt annat. Endast studenternas egen fantasi sätter gränsen.

Välkommen att testa alltifrån DJ:a i skogens dunkel till att kämpa bland djuren och krypa genom tallarnas rike. 

Medverkande studenter och spelupplevelse

Fairy Forest
Alva Kinneholm, Emma Ljungqvist, Lovisa Åkerblom, Simon Grey

Banka Barkborre
Emma Tungelstedt, Hannah Mårtensson, Lawrence Ponsonby, Ve Örnehed

Forest Fighters
Caspar Broms, Linn Willebrand, Tindra Berglund, Vivi Tang

MyrÄventyr
Enya Borg, Fahed Dehchar, Jesper Smeding, Silje Nordback

Medverkande lärare och gästlärare

Robin Sällström, Resolution Games
Håkan Lidbo, Rumtiden Idea Lab
Henrik Esbjörnsson, Tekniska museet
Kursansvarig: Jonas Johansson, lektor i visuell kommunikation
Producent Tekniska museet: Linda Sandberg

Nyheter

Prenumerera på vårt nyhetsbrev




Filtrera